torsdag 23. august 2012

Boktema - Dette leser jeg akkurat nå :)


Dagens tema er enkelt og greit; jeg vil at du skal fortelle meg hva du leser akkurat nå. Er du som meg og leser bare èn bok, eller har du kanskje både to og tre på gang? Skriv et innlegg på bloggen din om dette temaet, link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og bruk gjerne logoen ovenfor. 

Sensommerdager

Jeg leser denne boken, "Sensommerdager" av Joyce Maynard. Det er en skikkelig feelgood-bok og handler om Henry på tretten år som bor sammen med moren sin. Faren forlot dem noen år tidligere, har stiftet ny familie og dette sliter spesielt moren med. Hun isolerer seg og prøver å overbevise både seg selv og Henry om at det er helt normalt å bare handle hver sjette uke, spise kun hermetikk og å lære seg spansk uten at man har planer om å reise noen steder som helst. Men en dag møter de en fremmed på kjøpesenteret, en fremmed som kommer til å snu opp ned på livene deres. 

Jeg har kommet noen kapitler ut i boken og liker den veldig godt. Den er både humoristisk og litt trist på samme tid, og jeg tror nok at dette kommer til å bli en god leseopplevelse. Boken skal forresten filmes med Kate Winslet i en av hovedrollene :)



                                                              Dette må du gjøre for å være med på boktemaet i dag:

*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra


8 kommentarer:

  1. Denne boken gleder jeg meg til å lese og etter de bøkene jeg leser nå så tror jeg at jeg trenger litt feelgood:-) Flott tema Anette:-) Ha en super Torsdag!
    Klem fra Beathe:-)

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en fin bok :-) Jeg har ikke hørt om hverken den eller forfatteren før, men den må nok på TBR listen likevell :-)
    Takk for tips og ha en riktig fin dag!

    SvarSlett
  3. Fint tema, Anette :-) Gøy å lese hva andre leser! Ønsker deg en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  4. Ikke lest denne, men høres fin ut :)

    SvarSlett
  5. Virker som en fin roman som jeg sammen med filmen må få med meg :)

    SvarSlett
  6. Flott tema denne uken! Har aldri hørt om den boken før, men kanskje jeg burde utvide horisonten min litt mer ;)

    SvarSlett
  7. Har boka i bokhyllen min:) Virker som en bra bok:)

    SvarSlett
  8. Nå er det lenge siden jeg har deltatt på Boktemaet, men dette temaet passer jo perfekt nå når jeg leser så mye forskjellig. :-)

    SvarSlett