søndag 5. august 2012

Smakebit på Søndag :)


Tid for en ny søndagssmakebit, denne gangen fra en bok jeg begynte på i dag! Har ikke lest så mange sidene enda, så smakebiten er rett og slett de aller første setningene i boken.

En vannmelon, en fisk og en bibel

"Først en rose. En skarlagenrød rose. Bare èn. Oppe på en høyde kanskje, men ingen vet det ennå. Det er ikke viktig. Perlende dugg glitrer på rosen, selv i juli når solen er skarp og het. Skimrende røde dråper flimrer i det umåtelig trykkende lyset."

Handlingen i boken finner sted på Kypros, under den tyrkiske invasjonen i 1974, og har fått flotte anmeldelser. Jeg gleder meg :)




14 kommentarer:

  1. Ja,det er bare å glede seg Anette:-) For dette var en bok jeg likte veldig godt! Tusen takk for en herlig smakebit:-) Ha en fin Søndag og gratulerer så mye med dagen til dere<3.

    klem Beathe

    SvarSlett
  2. Denne boka har eg høyrt kjempemykje bra om, og eg gler meg til å lese henne. Nydelig smakebit. =) Ha ein fin søndag vidare. Klem, Mai Lene =)

    SvarSlett
  3. Denna verkar intressant och den står redan på min nyfiken-på lista :)

    SvarSlett
  4. Nydelige skildringer! Takk for fin smakebit:)

    SvarSlett
  5. Denne boken har jeg hørt en del om, takk for smakebiten - tror boken må føres på listen over bøker å lese :)

    SvarSlett
  6. Veldig fin smakebit. Håper du koser deg med boken :)

    SvarSlett
  7. takk for fin smakebit. denne boken gleder eg meg til å lese :)

    SvarSlett
  8. En bok med en sånn tittel vekker min nysgjerrighet. Takk for smakebit. Og fortsatt ha en fin dag.

    SvarSlett
  9. Det er mange som har lest denne i det siste, har jeg merket. Takk for smakebiten, og ha en fortsatt fin dag. :)

    SvarSlett
  10. En fin smakebit! Denne står på TBR listen min og jeg ser frem til å lese den.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Takk for smakebit og tips. Har lest flere anmeldelser om denne boka, den virker bra. Noe å notere på ønskelista!
    God bok! :)

    SvarSlett
  12. Takk for smakebiten!:) Gleder meg til å lese denne boken, var ihvertfall vakkert skrevet:) Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  13. Takk for fin smakebit, Anette :-) Ønsker deg en fin søndag :-)

    SvarSlett
  14. Takk for en fin smakebit. Jeg syns boka var veldig bra, gled deg : )

    SvarSlett