fredag 16. november 2012

Ukens Boktips: "Garden Spells" av Sarah Addison Allen

Garden Spells

Welcome to Bascom, North Carolina, where it seems that everyone has a story to tell about the Waverley women. The house that's been in the family for generations, the walled garden that mysteriously blooms year round, the rumours of dangerous loves and tragic passions. Every Waverley woman is somehow touched by magic. Claire has always clung to the Waverleys' roots, tending the enchanted soil in the family garden from which she makes her sought-after delicacies - famed and feared for their curious effects. She has everything she thinks she needs - until one day she waked to find a stranger has moved in next door and a vine of ivy has crept into her garden ...Claire's carefully tended life is about to run gloriously out of control.


"Garden Spells" er en bok man skulle ønske varte i evigheter, og det er uten tvil den vakreste boken jeg har lest i år. Den er nydelig, morsom, alvorlig, sår og elskelig, og den hyllet meg inn i et slør av sommerfugler og honningdugg. Historien om hvordan de to søstrene Claire og Sydney finner tilbake til hverandre etter å ha vært fra hverandre så lenge er magisk, men slett ikke uten spenning og fare. For hvor var det egentlig Sydney tilbrakte tiden sin de ti årene hun var borte? Og hvem flykter hun fra?


"Suddenly there were hundreds of oranges rolling everywhere, into the bread section, under people's carts, and Bay could almost hear them laughing, like they were suddenly struck with the joy of freedom."


Jeg har til nå ikke funnet noen av Allens bøker oversatt til norsk, men Anja har opplyst meg i en kommentar her at den finnes på norsk ved navnet "Den forunderlige hagen". Tusen takk Anja :)


God helg og klem fra


6 kommentarer:

  1. Jeg har den boka på norsk jeg - "Den forunderlige hage". :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, så bra!! Jeg har lett og lett, men ikke funnet den. Da skal jeg jammen rette opp det jeg har skrevet ;) Tusen takk for opplysningen :)

      Slett
  2. "... et slør av sommerfugler og honningdugg"

    Ah, sukk <3

    SvarSlett
  3. Jeg har også lest den på norsk - veldig, veldig fin. Håper flere av hennes bøker blir oversatt til norsk.

    Vennlig hilsen Hanne

    SvarSlett
  4. Når du skriver at det er "den vakreste boken jeg har lest i år" gjør det meg usannsynlig nysgjerrig på denne!

    God lørdagskveld videre :)

    SvarSlett
  5. Høres spennendes ut! Ha en fin helg :)

    SvarSlett