lørdag 2. mars 2013

Filmer sett i februar 2013


"A good day to die hard"
Bruce Willis er tilbake som John McClane – den «ekte» helten med sine eksepsjonelle ferdigheter og holdningen som alltid får ham til å lande på bena. Denne gangen er virkelig politimannen på feil sted til feil tid, når han ankommer Moskva for å hjelpe sin sønn Jack. Med den russiske underverdenen i hælene, mens de kjemper for å forhindre en krig, oppdager de to McClanes at deres bakvendte metoder gjør dem til ustoppelige helter.

Denne filmen så jeg på kino, og likte den godt. Fullspekket av action og med en god historie. Men jeg savnet humoren i de andre filmene.


"Ed Wood"
I denne filmen fra 1994 spiller Johnny Depp Ed Wood - mannen som anses for å være den verste regissøren i historien. 

Dette er en av yndlingsfilmene til min filminteresserte sønn. Jeg så den sammen med ham og det var faktisk en ganske god film. Ed Wood startet sin karriere på femtitallet og Johnny Depp spiller denne karakteren mesterlig!


"Lincoln"
En historie om Abraham Lincoln, USAs sekstende president som ledet Nordstatene til seier i borgerkrigen mot Sørstatene.

Enda en film sett på kino i februar! Filmen er fantastisk og jeg har ingen problemer med å skjønne at Daniel Day Lewis fikk Oscar for sin rolle som den mest kjente amerikanske presidenten gjennom tidene!


"Playing for keeps"
George, en tidligere profesjonell fotballspiller som sliter i hverdagen, begynner som trener for sønnens fotballag, i et forsøk på å få orden på livet igjen.

 Drama/komedie med Gerard Butler i en av hovedrollene. Enkel og grei underholdning!








3 kommentarer:

  1. Ikke så ofte jeg kommer meg på kino lenger, jeg som egentlig er helt filmfrelst! Men fikk med meg Le Miserable og Jakten i januar/februar, og nå Victoria og Anna Karenina i mars.(Skal se den siste i kveld, i Bodø) Flotte filmopplevelser.

    SvarSlett
  2. Artig med filmoppsummering:-)Er jo glad i å se film selv om det blir mest ulike serier som råder.Men litt film blir det jo... Gerard Butler filmen kunne jeg tenke meg å se. Ha en fortsatt fin helg:-)

    SvarSlett
  3. Die Hard så jeg også, elsket den filmen:) Lincoln var en kjempe fin film. Likte han som spilte hovedrollen:)

    SvarSlett