lørdag 23. mars 2013

Min første Bokbloggsjerka 22-25 mars :)

jerka11

Så gøy det er å finne nye blogger å følge, og nye utfordringer å være med på. Hos de svenske bloggene jeg følger har jeg stadig sett fenomenet "Bokbloggsjerka" og det virker som denne utfordringen er like populær som for eksempel "Smakebit på Søndag". I går tok nysgjerrigheten overhånd og jeg tok turen innom Annika som har satt igang denne utfordringen - som jeg forøvrig tror har vært lenge. 

Annika skriver at ved å være med på jerkaen - eller blogghoppen om du vil - kan du bli kjent med nye bloggere. Den varer fra fredag til mandag, og det man må gjøre er å lage et innlegg med temaet Annika har valgt for helgen, legge igjen en link hos henne og så starte hoppingen hos de andre bloggene som er med. I dag er jeg med for første gang, og temaet er

Kan du gi et eksempel på en hyllet bok som du avskydde eller ikke forsto deg på?

Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant

Den første boken jeg tenkte på da jeg leste temaet var "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson. Alt jeg hørte om denne boken var at den var SÅ morsom og helt FANTASTISK og jeg var så spent da jeg begynte å lese den. Skuffelsen var stor da jeg skjønte at denne boken var aldeles ikke i min gate. Jeg trakk på smilebåndet her og der, men syns for det meste at boken var rar og litt slitsom med alle sine krumspring. 

Hva med deg? Har du lest den? 



13 kommentarer:

  1. Jag har läst boken och tyckte mycket om den, rolig och annorlunda. Men ibland kan man ja för höga förväntningar på en bok och då blir man besviken.
    Mia

    SvarSlett
  2. Så artig:-) Følger et par svenske bokblogger og har sett dette fenomenet uten at jeg har sjekket det noe nærmere! Spennende! Når det gjelder boken så har jeg kjøpt den for "alle" likte den så godt, men har ikke prøvd meg på denne og nå ble jeg nesten litt skeptisk siden du ikke likte den, men jeg får vel gi det en sjans en gang. En fin lørdag til deg,Anette:-) klem

    SvarSlett
  3. Det var faktiskt den första bok jag tänkte på också. Sedan kom jag på att det fanns de jag tyckte var ännu värre :)

    SvarSlett
  4. Jag trodde den skulle vara roligare än vad den var.

    SvarSlett
  5. Jag har läst den och tyckte den var superkul, MEN visst spårar den ur efter ett tag. I början trodde jag att den skulle vara ännu bättre och lite mindre skrönig. Men jag gillade den!

    SvarSlett
  6. Jag har inte varit lockad av att läsa den och kommer nog inte att läsa den.

    SvarSlett
  7. Det var jo flaks for meg at du ikke likte den, siden du valgte å gi den bort, og det ble til heldig meg. Jeg er jo av dem som elsket den! ;-)
    Det er jo litt morsomt, og interessant, at man kan oppleve en bok så forskjellig.

    SvarSlett
  8. Jag har inte läst den, men många har sagt att jag borde göra det!

    SvarSlett
  9. Jag har lyssnat på den och gillade den. Var en av mina favorituppläsare som läste den och det kan ha bidragit till att jag gillade den.

    Bokdamen


    http://bokdamenblog.wordpress.com/

    SvarSlett
  10. Har lest den,
    og må si meg enig med deg.
    Den siste linjen i omtalen din oppsummerer min mening om denne boken også. Ble litt skuffet.
    Hadde hørt så mange lovord om den på forhånd,
    så forventningene sto ikke til leseopplevelsen.

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Jeg leste romanen i romjula, og var nok litt preget av for dårlig tid da jeg leste den. Ideen om 100åringen som rømmer er i seg selv vittig, men etter hvert tok "den litt av". Dermed ikke en av mine favorittbøker det siste året.

    (Bommet litt med innloggingen/bloggnavn der gitt, så skriver inn på nytt. Haha..)

    SvarSlett