torsdag 20. mars 2014

Bøker lest i 2014 #11 "Nedlagte Brudepiker" av Karin Bjørset Persen



HVILKEN BOK? "Nedlagte Brudepiker av Karin Bjørset Persen

HVOR HAR JEG FÅTT DEN?  Leseeksemplar fra Silke Forlag

HVA HANDLER DEN OM? "Gift dere selv, hvis dere tror det er så forbannet festlig!" freser Trude. Magnhild og de andre voksne damene som skal være brudepikene hennes, synes at Trude sutrer unødvendig. Det er lenge til bryllupet, og den vordende bruden har allerede jevnlige hysterisk utbrudd. Er det ikke meningen at et bryllup skal være en gledens høytid?Plutselig rammer katastrofen den lille bygda i Finnmark. Barnehage og skole er nedleggingstruet, og man vet hva som skjer hvis disse institusjonene forsvinner: Familier flytter, butikken stenger, arbeidsplassene forsvinner og mørket legger seg over bygda.Men fruene godtar ikke å bli nedlagt! Lite aner de korrupte politikerne hvilken formidabel kraft de har tirret på seg. Dameklubben Frustrerte fruer i Bjørkvik skyr ingen midler for å redde bygda. Protestmøter, utpressing, Brazilian waxing, racing-rein og swingersrykter er bare begynnelsen. Spørsmålet er bare om Trude noensinne blir gift?


HVA SYNS JEG? En herlig bokperle om de freske jentene i boken, Julebrevpikene. Boken bobler over av herlige påfunn og sprell, og mye skjer mens damene kjemper en iherdig kamp for å beholde skolen i bygda. Forfatteren har skrevet en knallbra andrebok, og jeg gleder meg allerede til den neste :)




3 kommentarer:

  1. Ja, denne likte jeg også veldig godt.:)

    SvarSlett
  2. Mon denne bog er oversat til dansk eller engelsk? For jeg kunne godt tænke mig at læse den :)

    SvarSlett
  3. Denne begynte jeg på i dag. vis den er like morsom som julebrevpikene har jeg mye å glede meg til :)

    SvarSlett