torsdag 10. juli 2014

Bøker lest i 2014 #29 "Kom hjem" av Julie Kibler

Kom hjem


HVILKEN BOK? "Kom hjem" av Julie Kibler

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? Leseeksemplar fra forlaget

HVA HANDLER DEN OM? 89 år gamle Isabelle ber sin unge frisør Dorrie om en tjeneste. En stor tjeneste. Isabelle vil at Dorrie skal legge alt til side og kjøre henne fra Texas til en begravelse i Cincinnati. Det er en lang reise, men Isabelle gir ingen nærmere forklaring. Bare at de må dra neste dag.Dorrie er svart og enslig mor i 30-årene. Hun sliter med forholdet til en ny kjæreste og tenåringssønnen byr stadig på utfordringer. Hvorfor ønsker Isabelle å ha henne med på turen? Til tross for at hun ikke får vite noe mer, bestemmer Dorrie seg for å bli med.I løpet av den lange reisen avdekker Isabelle sannheten om sin fortid. Kanskje kan historien om hennes første og største kjærlighet hjelpe Dorrie til å finne ut av sitt eget liv.

HVA SYNS JEG? En utrolig vakker bok, der vi får ta del i både Isabelle og Dorries del av historien. De forteller begge om sin fortid, og hva de opplever på reisen til Cincinatti. Jeg likte spesielt godt å lese om da Isabelle vokste opp på tredvetallet, og hvordan hun traff sin kjære Robert. En bok jeg gjerne anbefaler. Jeg liker forøvrig ikke omslaget, og syns ikke det yter boken rettferdighet i det hele tatt!


1 kommentar:

  1. Enig med deg, håper de skifter omslag til neste utgave. Boken var nydelig, passe spennende og lærerik og den holdt på min oppmerksomhet gjennom hele boken :)

    SvarSlett