mandag 2. mars 2015

Bøker lest i 2015 #12 "Elisabeth er borte" av Emma Healey



HVILKEN BOK? "Elisabeth er borte" av Emma Healey

HVOR HAR JEG FÅTT DEN? Leseeksemplar fra Cappelen Damm

HVA HANDLER DEN OM? Maud har blitt glemsom. Hun fortsetter å kjøpe ferskener selv om skapet er fullt. Hun glemmer stadig å drikke koppene med te hun gjør i stand, og hun skriver lapper og notater for å minne seg selv på ting. Men Maud er fast bestemt på å finne ut hva som har skjedd med venninnen, Elizabeth, og hva det har å gjøre med den uoppklarte forsvinningen av hennes søster Sukey, mange år tilbake, like etter krigen. 

HVA SYNS JEG? Dette er en utrolig spennende, men også annerledes bok. Den var nesten umulig å legge fra seg, samtidig som jeg av og til rett og slett måtte gjøre det. Historien er intens, og for meg gikk den i sirkler der fortid og nåtid ble flettet sammen.  Karakterene er interessante og man kan ikke annet enn å bli glad i hovedpersonen Maud. Anbefales!! 




6 kommentarer:

  1. Denne er jeg veldig spent på, men de har ikke fått den inn på biblioteket enda. Jeg følger med, så den blir nok reservert ved første anledning!

    SvarSlett
  2. Denne har jeg lagt på nattbordet, og skal bare lese ett par andre krimbøker før jeg kommer til den. Men jeg gleder meg til å lese den!

    SvarSlett
  3. den skulle jag vilja läsa! jag lägger den till att läsa - listan

    SvarSlett
  4. Denne ønsker jeg å lese.:)

    SvarSlett
  5. Detta låter definitivt som en bok för mig! Jag kände inte till att den finns, så jag tackar så mycket för ett fint boktips. :-)

    SvarSlett
  6. ohh, jeg likerliker! Denne høres spennende og mystisk ut. I tillegg synes jeg coveret var perfekt!
    - Siri

    SvarSlett