fredag 6. mars 2015

Bokbloggsjerka 06-09 Mars ☆


Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?
Dette er Annikas spørsmål i ukens jerka!


Jeg må innrømme at det er ikke ofte jeg får med meg dedikeringene i bøkene jeg leser. Om jeg gjør det skummer jeg igjennom dem og så er det like fort glemt igjen. Jeg har derfor ingen minneverdige sitater å komme med heller. Men kanskje jeg blir litt flinkere til å lese dem heretter :)








15 kommentarer:

  1. Jag läser dem, men det är väldigt sällan (aldrig?) jag minns dem :)

    SvarSlett
  2. Jag läser allt som hastigast och ingenting har hittills stuckit ut så mycket att jag skulle komma ihåg den

    SvarSlett
  3. De känns sällan nödvändiga att läsa.

    SvarSlett
  4. Jag läser men glömmer oftast lika fort!

    SvarSlett
  5. Äsch, dedikationerna är ju ändå aldrig riktade till just mig.. :)

    SvarSlett
  6. Jag skumläser men dom brukar inte fastna i minnet. ;)

    SvarSlett
  7. Eg les dei - med det er sjeldan eg hugsar dei.

    Eitt unnatak er trilogien Victoria Bergmans svakhet av Jerker Eriksson og Håkan Sundquist (Kråkejenta, Hungerilden og Pythias anvisninger) som alle sluttar med dette:
    "Takk til: Ikke en jævel."

    SvarSlett
  8. Jeg leser dem nok mange ganger, men de er like fort glemt igjen :-)

    SvarSlett
  9. Jag kommer sällan ihåg dem heller.

    SvarSlett
  10. Jeg leser dedikeringene, for de er ofte korte og ganske intetsigende. Takksigelsene baki boken hopper jeg stort sett over :)

    SvarSlett
  11. jag läser alltid, men minns dem sällan. men ibland inbillar jag mig att dedikationen kan säga något om författaren

    SvarSlett
  12. Jag läser alltid men det är inte ofta jag minns dom efteråt. Jag kan minnas att tex en viss bok innehöll ett speciellt tack men inte i exakta ordalag.

    SvarSlett
  13. Jag läser dem inte heller. Vet inte vilken funktion de egentligen fyller.

    SvarSlett
  14. Jeg leser dedikeringene. Noen får meg til å tenke en stund, men glemmer dem lett

    SvarSlett
  15. Det kommer faktisk litt an på hvem forfatteren av boka er! JA Huss har alltid skikkelig kul 'End of Book Shit' på slutten av bøkene sine, og jeg leser de bestanding. Andre som bare har lister over folk som har hjulpet dem har jeg ikke tid til å lese - det er jo mange andre bøker å lese :D

    Lexxie @ (un)Conventional Bookviews

    SvarSlett